התחלתם משהו חדש

מתי לאחרונה אתם או ילדיכם התחלתם משהו חדש?
האם הייתה תחושה של התרגשות? לחץ? דאגה?

ישנם דברים שהם טבעיים לגמרי ואפילו הכרחיים להצלחה במינון נכון, אולם רמה גבוהה מידי עלולה לפגוע ביכולת שלנו לתפקד ולעשות שינוי לקראת משהו חדש.

קראו את הפוסט המצורף וקבלו כמה טיפים להקלה על התחלות חדשות.
בהצלחה!

רובינו חווים את הנושא של התחלה חדשה, התחלה במגוון תחומים בחיינו, וכך גם הילדים כמובן. נושא קצת מלחיץ… אך אתן טיפ קטן וזווית ראיה נוספת כדי להתמודד עם התחלה חדשה על כל תחומיה ולהוריד את הלחץ גם מההורים וגם מהילדים.
הנטייה היא לחשוב שהתחלה חדשה הינה דף חלק, נקי, לבן, כאילו מתחילים הכל מנקודת האפס. אך נחשוב לעומק לשנייה ונראה האם באמת אנו מתחילים מנקודת האפס?

לדוגמא: ילד העולה לגן בפעם הראשונה, האם הוא אינו נכנס על יכולות מולדות?
האם בגן רוכש ידע וכלים שאינם היו לו לפני כן? כנ"ל ילד העולה לכיתה א' או לחוג חדש.

מוטי עיון חינוך והעצמה דרך ספורט

אתן דוגמא נוספת כדי שנרגיש זאת טוב יותר על עצמינו את הנושא, כולנו התחלנו ללמוד נהיגה, זוכרים את התקופה? נהדר!

בתחילת התהליך לא התחלנו מנקודת האפס, אלא הגענו למשהו חדש, התחלתי, כלי רכב מסוים, דרכים חדשות, אך הכלים שהשתמשנו בהם הינם יסודות הטמונים בנו עוד מגיל הילדות, תיאום עין יד וראייה מרחבית, קואורדינציה (שילוב מספר יכולות מוטוריות בתיאום)  אלו דוגמאות לכלים שהתפתחו אצלנו עם הזמן ועוזרים לנו להסתגל לדרך החדשה,
לכן כאשר אתם או ילדיכם מתחילים דבר חדש ומרגש ולעיתים מלחיץ, נסו לקחת נשימה עמוקה, לכו צעד לאחור במחשבתכם, ראו והעלו לנגד עיניכם את הכישורים, היכולות והמיומנויות הטמונות בכם, ודעו שיש לכם את הכלים הדרושים כדי להסתגל וללמוד דבר חדש, בין אם אתם בעבודה חדשה, כיתה א'  או חוג חדש.

לילדים הבנה זו קצת קשה, כאן הורים יקרים אתם נכנסים לתמונה בחיזוק הילד והקניית מיומנויות עוד מהילדות המוקדמת כדי שיוכל להתמודד עם כל התחלה חדשה בחייו.

מוטי עיון חינוך והעצמה דרך ספורט

מוטי עיון, מורה לחינוך גופני בבתי הספר, עוסק בפיתוח מוטורי וכושר גופני לילדים ונוער, חיזוק והעצמה דרך ספורט ככלי להתפתחות אישית במגוון תחומים.
אני מאמין שדרך הספורט ובעזרת הכוונה נכונה וחכמה, ניתן לפתח יכולות גופניות, חברתיות וחשיבתיות ודרך תחום זה להגיע להישגים רבים במגוון תחומים בחיינו.

אתר: מוטי עיון – כושר ומנהיגות לילדים
אימייל: motiayun@gmail.com

אהבתם?
שתפו עם החברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינלנדיה, הורות יצירתית

שינלנדיה היא ממלכה עתיקה, קסומה וסודית של פיות ופיוני שיניים שעיקר מלאכתם היא לשמח, להעסיק ולהעצים ילדים בתקופה ששיניי החלב שלהם נושרות והם גדלים.

הצטרפו לחברים של שינלנדיה

פוסטים אחרונים בבלוג

אפשר למצוא אותנו גם בפייסבוק

Scroll to Top
דילוג לתוכן